Дружбівська міська громада
Ямпільський район, Сумська область

Законодавство України

 

 

 

Консультує Міністр юстиції України Павло Петренко

НА ВЕСІЛЬНИЙ РУШНИК СТАТИ…

Павле Дмитровичу, хочу одружитися зі своєю дівчиною за скороченою процедурою. Скажіть, що нам для цього потрібно і де це можна зробити?

Ігор Нестеренко

 

Хто має право вступати в шлюб?

Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою, може створити сім’ю.

А в окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

Хто проводить цю процедуру?

Одруження або, як правильніше говорити з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу, здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

Яка процедура подачі документів?

Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу, потрібно звернутись до будь-якого органу ДРАЦС.

При цьому, немає жодного значення, де зареєстровані закохані. Адже реєстрація шлюбу проводиться за принципом екстериторіальності, тобто документи можна подати до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану в будь-якому населеному пункті.

Які документи потрібні?

Заява за встановленою формою.

Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою тільки паспорти. У разі, коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім рідного паспорта необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи  мають бути належним чином засвідчені. Це може бути  консульська легалізація або апостиль. Жодного посвідчення не вимагають документи країн, з якими Україна має міжнародну двосторонню угоду.

Які ще формальності мають бути дотриманими?

За загальним правилом й нині діє застаріла радянська норма, за якою після подачі заяви про реєстрацію шлюбу, майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати єдиною сім’єю.

Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя. Через це можуть виникати факти корупції, коли майбутнє подружжя змушене купувати відповідні довідки в медичних закладах.

Ми вирішили спростити життя українців та розпочали у 2016 році пілотний проект «Шлюб за добу». Проект передбачає відхід від старих бюрократичних радянських норм. Тож нині за ініціативи Міністерства юстиції усі бажаючі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

З моменту дії сервісу «Шлюб за добу» станом на 01 липня 2018 року було проведено 35535 реєстрацій шлюбів. Проект реалізується у 58 населених пунктах, у тому числі 2 виконавчих комітетах сільських рад.

Як скористатися цією послугою?

Щоб зареєструвати шлюб за спрощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу» необхідно звернутися до одного з акредитованих центрів у вашому регіоні.

Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися у обраний час та місце і одружитись.

Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?

Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України – minjust.gov.ua

Кохайтеся, а про папери подбає Мін’юст!

 

Перші документи для найменших громадян – значимий сегмент в роботі працівників органів державної реєстрації.

За І півріччя 2018 року працівниками юстиції Сумщини здійснено 3500 актових записів про народження і майже 80 % малят отримали свої свідоцтва про народження безпосередньо в пологовому будинку. Дані цифри вкотре підтверджують рівень популярності та зручності ініційованої Міністерством юстиції послуги.

Лідерами в реєстрації народжень по області стали: місто Суми, де народилось майже 1600 малюків, Конотопський район, який поповнився на 368 нових жителів, Шосткинський та Роменський райони, що «збагатились» на 250 та 216 маленьких громадян відповідно.

«Завдяки ініціативам Міністерства юстиції звичні послуги, якими щодня користуються українці, стають більш зручними та комфортними. Слова вдячності від батьків, яким не потрібно стояти в нестерпних чергах – конкретний показник руху у вірному напрямку», - зазначає керівник юстиції Сумщини Ірина Свистун.

 

Прес-конференція за круглим столом зібрала представників засобів масової інформації, щоб обговорити результати та окреслити перспективи впровадження ініціатив Міністерства юстиції України на Сумщині.

Керівник обласної юстиції Ірина Свистун ознайомила присутніх з законодавчими новелами, визначеними другим пакетом Законів #ЧужихДітейНеБуває, які спрямовані на розбудову інституту відповідального батьківства.

«Прийняття цього Закону – велика перемога для всіх українців. Особливо цих змін чекали 600 тисяч найменших громадян. Цифри говорять самі за себе вже зараз. Адже збільшення мінімального розміру аліментних зобов’язань та запровадження активної системи фінансових санкцій – це стимул для недобросовісних батьків врешті-решт згадати про власних дітей. На користь дітей Сумщини з початку року вже стягнуто 53 мільйони гривень, і ця кампанія лише набирає обертів» - зазначає очільник юстиції Сумщини.

Серед новацій - додаткові фінансові санкції для батьків-боржників, автоматизований арешт їх коштів, кримінальна відповідальність за ухилення від відпрацювання боргу перед своїми дітьми на суспільно-корисних роботах, а також можливість втратити чиновницьке крісло за борг перед дитиною.

Заступник начальника Управління державної виконавчої служби Марина Рудь привела конкретні результати роботи державних виконавців у І півріччі 2018 року. Звернула увагу на злагоджену співпрацю з державним підприємством «СЕТАМ» щодо реалізації арештованого майна і зазначила, що цьогорічні показники переданого майна вдвічі перевищують аналогічний період минулого року. Присутні дізнались про результати дії Закону #ЧужихДітейНеБуває, почули реальні приклади стягнення аліментної заборгованості з горе-батьків Сумщини. Разом з тим, ознайомились з діяльністю регіонального штабу з погашення заборгованості по заробітній платі, завдяки роботі якого на користь працівників Сумщини в поточному році стягнуто 3, 5 мільйони гривень, що на 40% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Юстиція Сумщини налаштована на досягнення нових високих показників в роботі та досягнення окреслених цілей.

 

Коли чоловік тримає кохану за руку так, наче від хвилювання у неї земля йде з-під ніг, а вона одним лише поглядом дає зрозуміти, що для неї він - цілий всесвіт – для працівників органів державної реєстрації це звична картина, яка надає роботі особливих відчуттів. Адже бути свідком і помічником для двох закоханих – надзвичайно приємно й відповідально.

У І півріччі 2018 року працівниками юстиції Сумщини зареєстровано майже 2000 шлюбів. Найбільше виявили бажання укласти шлюб мешканці у місті Суми – більше 800 пар, в Конотопському районі поєднали серця близько 200 закоханих, в Шосткинському районі нові сім'ї створили  130 пар молодят.

Все частіше молодята обирають для одруження пілотний проект Міністерства юстиції «Шлюб за добу», який дозволяє скоротити термін очікування бажаної події. За півроку цим сервісом скористались 225 пар. В обласному центрі віднедавна відкрита нова ошатна романтична зала, яка вже зустрічає закоханих. На Сумщині одружитись в рамках проекту можна не тільки в Сумах, а ще й в Тростянці та Ромнах.

«Ось так, просто виконуючи свою роботу, стаєш свідком омріяної події для двох закоханих – оголошуєш їх чоловіком і дружиною, тим самим створюючи нову родину - зазначає керівник юстиції Сумщини Ірина Свистун. – Днями в Сумах почав діяти центр з надання послуг у сфері  державної реєстрації «Open Space». Саме тут без черг і часових затрат можна отримати 18 послуг,  серед яких: видача свідоцтва про народження, зміна імені, шлюб чи його розірвання, повторні свідоцтва та витяги з державного реєстру актів цивільного стану тощо. Особливо приємно, що всі сервіси, ініційовані Міністерством юстиції, знаходять все більше прихильників, адже помітно спрощують життя українців».

 

 

Народні депутати підтримали у другому читанні та в цілому другий пакет законопроектів, розроблений в рамках ініціативи Міністерства юстиції #ЧужихДітейНеБуває. 

«Це колосальний крок для розбудови успішної України, адже захищене дитинство сьогоднішньої малечі – це підґрунтя для щасливого розвиненого європейського майбутнього наступних поколінь українців. В поточному році на користь дітей Сумщини вже стягнуто більше 50 мільйонів заборгованих аліментів і робота в цьому напрямку стрімко набирає обертів», - зазначає керівник юстиції Сумщини Ірина Свистун.

Прийняті законопроекти не лише посилюють відповідальність неплатників аліментів, а й розвивають інститут відповідального батьківства.

Також серед новацій:

- Система додаткових фінансових санкцій для неплатників у розмірі від 20% до 50% від суми боргу у разі його накопичення більше 1 року.

- Система автоматизованого арешту коштів боржників.

- Притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які ухиляються від суспільно корисних робіт.

- Обов’язок засуджених працювати, щоб забезпечити сплату аліментів.

- Українці, які хочуть посісти керівні посади на держслужбі, повинні будуть подати довідку про те, що вони не мають боргів перед дітьми більше 6 місяців.

- Звільнення чиновників, які мають заборгованість більше 12 місяців.

- Застосування обмежень першого пакету до батьків, які не платять аліменти дітям з інвалідністю або тяжко хворим дітям вже після того, коли борг перевищить суму за 3 місяці.

 

 

 

Заступник Міністра юстиції Олена Сукманова урочисто відкрила у місті Суми зручний офіс європейського зразка «Open Space». Відтепер послуги у сфері державної реєстрації стали ще більш доступними і для жителів Сумщини. Саме тут без черг і часових затрат можна отримати 18 послуг,  серед яких свідоцтво про народження, зміна імені, шлюб чи його розірвання, повторні свідоцтва та витяги з державного реєстру актів цивільного стану.

До церемонії відкриття долучився і голова Сумської обласної державної адміністрації Микола Клочко, який не лише підтримав ініціативу створення даного центру для громадян Сумщини, а й надав всебічну підтримку для втілення запланованого.

Поважні гості першими випробували процедуру отримання послуги і усміхнені працівниці забезпечили їх надання на найвищому рівні.

Олена Сукманова відзначила зручність можливості оплати послуги на місці, адже не потрібно шукати відділення банку і це значна економія часу.

Начальник управління державної реєстрації актів цивільного стану Департаменту державної реєстрації та нотаріату Ірина Дубиківська наголосила, що в Сумах відкрився п’ятий по Україні «Open Space» і перший – хто пропонує можливість проставлення апостилю.

Через декілька хвилин після відкриття до центру завітав громадянин Сирії, якому знадобилось саме проставлення апостилю. Її чоловік отримав швидко, комфортно і, що примітно, англійською мовою, що ще раз показує високий професійний рівень всіх працівників.

Зі слів Ірини Свистун, вдосконалення інституту публічних послуг – визначальний чинник в забезпеченні реалізації прав громадян та підняття їх рівня довіри до влади. Надання максимально прозорих швидких і доступних сервісів європейського стандарту – вірний напрямок в розбудові демократичної правової держави.

 

 

Під час робочого візиту заступника Міністра юстиції з питань державної реєстрації Олени Сукманової на Сумщину відбулось відкрите засідання обласного антирейдерського аграрного штабу. Олена Сукманова відповідає за цей важливий напрям в діяльності Міністерства юстиції і досконало знає ситуацію по Україні.

За участі губернатора Сумської області Миколи Клочка, який очолює обласний штаб, керівника юстиції Сумщини Ірини Свистун, представників органів державної влади, правоохоронних органів, голів сільських та селищних громад, засобів масової інформації відбулась змістовна розмова щодо діяльності всіх суб’єктів земельних відносин у правовому полі.

«Завдання держави – захистити кожного громадянина від будь-яких спроб незаконного заволодіння їх землею чи врожаєм. Антирейдерські штаби, що діють в кожній області, працюватимуть безстроково, стільки, скільки буде потрібно для захисту прав аграріїв», - наголосила Олена Сукманова. Вона побажала, щоб Сумщина зберегла тенденцію до відсутності скарг та земельних конфліктів на місцях.

«Земельні питання – барометр суспільних настроїв, адже з перших годин роботи гарячої лінії ми відчули, що обрано правильний напрямок. Правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!» - це надійний інструмент захисту прав громадян, в земельних питаннях», - зазначила Ірина Свистун і закликала представників територіальних громад не замовчувати конфлікт, а озвучувати його публічно.

На сучасному етапі розвитку України суспільству необхідні надійні правові відносини у всіх сферах життя і аграрний сектор – потребує особливої уваги.

 

ПАВЛО ПЕТРЕНКО ОЧОЛИВ РЕЙТИНГ ВІДПОВІДАЛЬНИХ МІНІСТРІВ

Міністр юстиції України Павло Петренко посів перше місце у рейтингу відповідальності членів Кабінету Міністрів України за кількістю і якістю даних та виконаних обіцянок на основі достовірних фактів. Про це свідчать результати останніх даних аналітичного порталу «Слово і діло»

Серед виконаних обіцянок експерти порталу відмічають реалізацію заходів в межах ініціативи #ЧужихДітейНеБуває, переведення сервісів Мін’юсту в електронний формат, впровадження жорсткої кримінальної відповідальності за рейдерство, подання позовів проти РФ в Міжнародний суд ООН, відкриття правових клубів, реформування реєстраційної служби та пенітенціарної системи України.

Крім того, 28% обіцянок, які давав Міністр юстиції, ще знаходиться в процесі виконання. Частина з них, згідно з планом, має бути виконана в 2018 та 2019 роках.

Таким чином, рейтинг «Слова і Діла»  підтверджує, що діяльність команди Мін’юсту є ефективною, а результати реформ у сфері юстиції очевидні.

Довідково: «Слово і Діло» — аналітичний портал, ключовим аспектом роботи якого є висвітлення інформації щодо обіцянок і стану їх виконання провідними українськими політиками та чиновниками.

Головна мета проекту  – дотримання принципу транспарентності (відкритості) влади та підзвітність політиків і посадових осіб органів державного управління звичайним громадянам. Все це дає змогу звичайним громадянам на основі перевірених фактів та реальних результатів формувати власну думку стосовно ефективності та відповідальності конкретних представників української влади та політикуму.

Деталі за посиланням: https://www.slovoidilo.ua/rejtyngy/kabinet-ministriv/za-vidpovidalnistju

 

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко
ДОПОМОГА ПО БЕЗРОБІТТЮ: ХТО МАЄ ПРАВО ОТРИМАТИ?
Пане міністре, вже кілька місяців не можу знайти роботу. Чи маю я право на допомогу по безробіттю?
Іван Степанюк

Кому надається допомога по безробіттю?
Громадянам у разі втрати заробітної плати (грошового забезпечення) або інших доходів внаслідок втрати роботи через незалежні від них обставини.
На допомогу по безробіттю може претендувати застрахована (офіційно працевлаштована) особа. 
Реєстрація безробітних проводиться центром зайнятості за особистою заявою особи і призначається з восьмого дня після реєстрації.
Перелік документів, потрібних для реєстрації, можна переглянути на офіційному сайті Державної служби зайнятості. 
Як визначається розмір допомоги по безробіттю?
Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу) і залежно від страхового стажу:
- до 2 років – 50 відсотків;
- від 2 до 6 років – 55 відсотків;
- від 6 до 10 років – 60 відсотків;
- понад 10 років – 70 відсотків.
- мінімальний розмір допомоги по безробіттю становить 1440 грн.
Залежно від тривалості безробіття, визначена допомога по безробіттю становить: 
- перші 90 календарних днів – 100 відсотків; 
- протягом наступних 90 календарних днів – 80 відсотків; 
- у подальшому – 70 відсотків.
Люди, які мають страховий стаж менший за шість місяців, або були звільнені з попереднього місця роботи за некомпетентність, мають право на допомогу в розмірі 544 грн. 
Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 липня – 1841 гривня). 
Який строк надання допомоги по безробіттю?
Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років. 
А для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової військової служби – 180 календарних днів.
Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) – не може перевищувати 720 календарних днів.
Чи можуть відмовити у допомозі по безробіттю? Чи можна оскаржити відмову?
Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:
1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості необхідних документів;
2) встановлення факту зайнятості особи;
3) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;
4) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі, зокрема: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); припинення професійного навчання за направленням центру зайнятості без поважних причин.
У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може оскаржити та повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше, ніж через сім календарних днів.
Якщо у вас залишились питання, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

 

 

Результатироботи Міністерство юстиції України зарік, щоминув.

1. Борги з аліментів.
Що зроблено:
– Прийнято закон #ЧужихДітейНеБуває.
– Відкрито #ДошкуГаньби злісних неплатників.
– 1,7 млрдгрн аліментів стягнено на користь дітей.

2. Борги з виплати зарплати.
Що зроблено:
– У регіонах діють штаби та мобільні групи з ліквідації заборгованості.
– Стягнено з підприємств-боржників 204,4 млнгрн на користь 16 тис. працівників.

3. «Маски-шоу» на підприємствах.
Що зроблено:
– Прийнято закон #МаскиШоуСтоп.
– Запроваджено відеофіксацію обшуків та винесення відповідних судових рішень.
– Заборонено вилучати техніку та оригінали документів.
– Забезпечено доступ адвоката на будь-якому етапі.

4. Боротьба з агро рейдерством.
Що зроблено:
– Завдяки ініціативі #АгроРейдериСтоп зупинено сотні спроб захоплень землі та збіжжя.
– Проти 17 агрорейдерів порушено кримінальні справи.

5. Правовий захист населення.
Що зроблено:
– 551 точка доступу до правового захисту.
– 2 мільйони звернень громадян за допомогою.
- 128 000 правопросвітницьких заходів в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!».